Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj osobnosti manažera z hlediska manažerské kompetence
Martinek, Petr ; Odehnal,, Lubomír (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice kompetence a osobnostnímu rozvoji vedoucích pracovníků. Je rozdělena do čtyř tématických částí. V první části je zaměřena na problematiku kompetencí, druhá část se věnuje vybrané problematice testování pracovníků, další následný oddíl popisuje možnosti osobnostního rozvoje a vzdělávání zaměstnance. Poslední oddíl je věnován praktické aplikaci poznatků do reálného prostředí a vyvození závěru ve formě doporučených změn.
Motivace a rozvoj osobnosti ve stavebním podniku
Zvonař, Tomáš ; Nousek, Pavel (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou stavu motivace a osobnostním rozvojem ve stavebním podniku. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti stavebnictví, motivace a rozvoje osobnosti ve stavebním podniku. V praktické části jsou navrženy pracovní hypotézy a provedeno výzkumné šetření včetně jeho analýzy. V závěrečné fázi jsou vyvozeny dílčí závěry a navržená doporučení pro zlepšení práce s lidmi ve stavebním podniku.
Postoje studentů specializace výchovy v přírodě na UK FTVS k adrenalinovým sportům
Štucaurová, Nikola ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Postoje studentů specializace výchovy v přírodě na UK FTVS k adrenalinovým sportům. Cíle: Cílem mé bakalářské práce je analyzovat vztah studentů specializace výchovy v přírodě na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy k adrenalinovým sportům či výzvovým aktivitám a zjistit, zda se jejich postoj po volbě této specializace změnil. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 83 studentů specializace výchovy v přírodě. Byla použita anonymní metoda anketního šetření. Anketa byla vytvořena v online platformě Survio a následně rozeslána prostřednictvím e-mailu nebo osobního kontaktu. Obsah ankety tvořil 19 otázek, z toho 13 uzavřených, 3 polouzavřené a 3 otevřené otázky. Výsledná data byla zpracována a vyhodnocena v programu Microsoft Excel a následné hodnoty byly vloženy do výsečových a sloupcových grafů a stručně popsána. Všechna data, která byla získaná prostřednictvím této ankety, byla použita pro výsledky výzkumu. Výsledky: Výsledky anketního šetření prokázaly, že celkový postoj respondentů k adrenalinovým sportům je ze 75,9% pozitivní. Vyjma jednoho z respondentů si každý z nich měl možnost alespoň jednou vyzkoušet nějaké adrenalinové sporty a 65,1% se těmto aktivitám pravidelně věnuje. Naprostá většina respondentů (92,80%) by si v budoucnu ještě chtěla některé další adrenalinové sporty...
Hrozby a příležitosti v motivaci vedoucích pracovníků ve školství s dlouholetou praxí v oblastech dalšího vzdělávání.
Hájková, Jana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá motivací vedoucích pracovníků v oblasti dalšího vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají ředitelky mateřských škol s dlouholetou praxí svou vlastní motivaci se dále vzdělávat, rozvíjet a identifikovat určitá klíčová či kritická motivační období v průběhu jejich kariéry na pozici ředitelky mateřské školy. Pozornost je věnována charakteristice vedoucích pracovníků, jejich motivaci, osobnímu rozvoji a dalšímu sebevzdělávání. Zpracována je i problematika týkající se syndromu vyhoření, možné faktory způsobující odchod z funkce vedoucího pracovníka, zásadní překážky v motivaci a kritické momenty vedoucích pracovníků v jejich profesní dráze. Součástí diplomové práce je kvalitativní výzkum založený na osobních rozhovorech s vedoucími pracovníky ve školství, které probíhaly formou polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum byl zvolen na základě toho, aby bylo možné vhodnými metodami dosáhnout vytyčeného cíle diplomové práce. Pro práci v rámci kvalitativního výzkumu byl vybrán a specifikován výzkumný vzorek. Jako výzkumný vzorek pro tuto diplomovou práci byly vybrány ředitelky mateřských škol, které mají dlouholetou praxi ve funkci, a to šest a více let. Získané rozhovory byly následně analyzovány metodou kódování. Kódování bylo rozděleno a identifikováno...
Rozdíly v uvažování o výchovných cílech u vychovatelů školních družin ZŠ Záboří a ZŠ T. G. Masaryka Blatná
ŠVEC, Václav
Práce se věnuje cílům ve školní družině. Charakterizuje školní družinu, její školní vzdělávací program a popisuje nejdůležitější vývojové charakteristiky dítěte, které ovlivňují tvorbu výchovných cílů. Dále je v práci popsána role vychovatele ve školní družině. Ve druhé kapitole se práce zabývá termínem cíl a cíli ve školní družině v návaznosti na cíle školního vzdělávání. V poslední části představuje práce ilustrativní anketu provedenou s vychovateli dvou vybraných školních družin (ZŠ Záboří, ZŠ T. G. Masaryka Blatná). Získané informace potvrzují, že vychovatelé s výchovnými cíli i kurikulárními dokumenty, jež na ně odkazují, pracují.
Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání
Hons, Marie
Disertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...
Posun komfortní zóny a vliv na osobnostní rozvoj účastníků teambuildingových akcí
DUŠEK, Josef
Tato práce se věnuje posunu komfortní zóny a osobnostnímu rozvoji účastníků teambuildingových akcí. V první části jsou definovány klíčové pojmy jako jsou teambuilding, komfortní zóna, osobnostní rozvoj, motivace a stimulace. Další část práce prezentuje anketní šetření pomocí strukturovaných rozhovorů. Respondenti byli dotazování na své zkušenosti s posunem komfortní zóny a osobnostním rozvojem na takových akcích. Následuje analýza rozhovorů, díky které můžeme získat lepší vhled do dané problematiky. Cílem práce je definovat přínos teambuildingových akcí pro zaměstnance, dopad na osobnostní rozvoj jedince a jeho motivaci v oblasti posouvání komfortní zóny.
Maska ve volnočasových aktivitách adolescentní mládeže
HANŽLOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá využitím masky ve volnočasových aktivitách adolescentní mládeže. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o volném čase, dále charakterizuje věkovou skupinu adolescence z psychologického hlediska a dotýká se i současné situace věkové skupiny adolescence očima odborníků. Ve třetí kapitole je popsán fenomén masky, její definice, dělení masek a maska jako prostředek práce s identitou. Poslední kapitola teoretické části je věnována divadelní masce. V praktické části práce je obecně představen výukový projekt a projektové metody. Následně je předloženo pět konkrétních aktivit s tématem maska pro věkovou skupinu adolescentů. Aktivity jsou připraveny tak, aby adolescenty nejen zaujaly, ale především pomohly k rozvoji osobnosti a hledání identity.
Vliv forem zážitkové pedagogiky na jeho účastníky
ŠEDOVÁ, Sarah
Práce se zabývá vlivem jednotlivých forem zážitkové pedagogiky na jeho účastníky. V teoretické části jsou popsány základní pojmy zážitkové pedagogiky, její vývoj, cíle, formy a principy. Empirická část se skládá z realizovaného kvalitativního výzkumu s využitím metody pozorování a polostrukturovaného rozhovoru, jehož cílem bylo analyzovat, zda a popřípadě jakým způsobem působí zážitková pedagogika použitá v autorském projektu Saan na jeho účastníky. Hlavním cílem diplomové práce bylo zhodnotit, jak působí zážitková pedagogika na účastníky a poté tyto teoretické znalosti porovnat s vlastním výzkumem.
Duševní hygiena jako součást osobnostního rozvoje učitelů v MŠ
HUNYADYOVÁ, Eva
Tato práce se věnuje tématu psychohygieny, přičemž nahlíží tento obor z perspektivy jeho možností přispět k osobnostnímu růstu učitelek mateřských škol. Teoretická část proto nejprve popisuje roli psychohygieny učitelek ve vzdělávání a výchově dětí a propojuje ji s jejich profesními kompetencemi. V dalších kapitolách se pak zabývá vybranými oblastmi, které mají potenciál rozvoje osobnosti. Patří sem sebevýchova, seberealizace, rozvoj resilience a životospráva. Jedna z kapitol je věnována také stresu a syndromu vyhoření spojenému s profesí učitele a způsobům jejich zvládání. Navazující praktická část práce seznamuje s výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo podniknout sondu do postojů a praktikování psychohygieny učitelkami mateřských škol. Dále zjistit jakou vnímají podporu v oblasti udržování dobrého psychického zdraví a zaměřit se na to, jak učitelky reflektují působení vlastního rozpoložení na klima ve třídě. K realizaci výzkumného šetření byl zvolen kvalitativní přístup metodou hloubkových rozhovorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.